يک مدرسه شطرنج درگرگان تاسيس شد
رئيس هيئت شطرنج شهرستان گرگان در مراسم افتتاح اين مدرسه گفت: هر چه تعداد مدارس شطرنج بيشتر باشد، تبليغات در زمينه اين رشته بهتر خواهد بود و اين امر باعث رشد، رونق و توسعه ورزش مي شود.
"محمدخليل پولاد" درادامه افزود: هدف هيئت شطرنج شهرستان نيز گسترش اين رشته ورزشي در ميان افراد جامعه مي باشد و در اين راستا هيئت آماده ارايه هر نوع کمک به مدارس شطرنج است.
اولين مدال آور تيم ملي شطرنج کشور در رقابتهاي آسيائي و جهاني نير در مراسم افتتاح اين مدرسه شطرنج گفت: هيئت استان و شهرستان بايد از مدارس شطرنج در جهت ترويج اين رشته حمايت مادي و معنوي نمايند، زيرا با افزايش تعداد مدارس شطرنج در سطح شهر به نوعي تبليغات ورزش شطرنج صورت گرفته است.
"امير ملاحي" در ادامه با اشاره به اين که هيئت بايد در جهت حمايت از اين مدارس نوپا تلاش نمايد، افزود: وجود مدارس شطرنج در استان باعث تربيت قهرمانان بيشتر در رقابتهاي کشوري مي شود، بطوري که امروزه کشورهاي صاحب نام در اين رشته در مقاطع تحصيلي، آموزش شطرنج را به عنوان يکي از دروس آموزشي قرار داده اند.
وي با اشاره به تاثير شطرنج بر روي فکر و شخصيت افراد گفت: اين ورزش فکري، قدرت تصميم گيري، قوه تخيل و خلاقيت افراد را تاحدود زيادي افزايش مي دهد.
به گفته وي، مدارس شطرنج به علت خصوصي بودن مي توانند برنامه هاي آموزشي مطلوبي را نسبت به هيئت شطرنج به علاقمندان و شاگردان خود ارائه دهند.
وي يادآور شد: بدون شک ورزش شطرنج در استان گلستان از لحاظ همگاني رشد خوبي داشته، اما به لحاظ قهرمان پروري رشدي نداشته است و اين در حالي است که در استان گلستان، استعدادهاي زيادي در اين رشته در سطح کشوري و قهرماني در آسيا وجود دارد.
اين مدرسه شطرنج به همت و تلاش و مديريت "تقي يوسفي" دبير سابق هيئت شطرنج استان گلستان تاسيس و راه اندازي شده است.
يوسفي گفت: اميد است با توجه به راه اندازي اين خانه شطرنج، بتوانيم قهرمانان خوبي را به تيم ملي از بخش خصوصي تحويل دهيم تا افتخاري در ورزش استان و شهرستان باشند.
اين مدرسه شطرنج به نام "شهمات" نام دارد و در خيابان ولي عصر (عج)، کوچه انبار جهاد، روبروي لادن 3 واقع شده است.


قلب خود را از کینه دیگران پاک کن، تا قلب آنها از کینه تو پاک شود.